和我一樣喜歡Carly的歌迷甚至是其他西洋音樂的愛好者應該都知道她最近的專輯 Emotion ,

這支MV是為Target
(Target是一家百貨公司,總部位在美國明尼蘇達州的明尼阿波利斯,是美國僅次於沃爾瑪的第二大零售百貨集團)

拍攝的形象廣告,
和先前因為Broccoli一曲成名的 Lil Yachty 合作


於第59屆的葛萊美頒獎典禮上首播

其實翻完後,我仍對歌詞內容沒有頭緒...
只好把自己的想法投射到翻譯上

歌詞寫得不錯,很有內容
但每段似乎都有不一樣的意思
我想大意就是好搭檔能讓你衝上雲宵 吧?
我原本還以為歌詞會宣傳商家特色,還是他們有在暗指些什麼?

有想法或發現錯誤,歡迎在下方留言
謝謝大家: )

 

x+x+x+x+x+

另外,
Lil Yachty 最近發佈的 iSpy 也很好聽噢!分享給大家



x+x+x+x+x+


It Takes Two

Mike WiLL Made
Carly Rae Jepsen
 Lil Yachty




[Intro: Lil Yachty]

 

This ain't your regular party

史無前例

 

This ain't your regular, no, no

絕無僅有

 

Ear Drummers!

這是一場視聽響宴

 

This ain't your regular party

史無前例

 

This ain't your regular, no

絕無僅有
 

Mike WiLL Made It

DJ音樂


Hit it!

催落去

 

[Chorus: Carly Rae Jepsen]

 

It takes two to make a thing go right

鳳凰傳奇,絕世組合 

 

It takes two to make it outta sight

雙雙對對,密不可分


It takes two to make a thing go right

俊男美女 , 全場焦點

 

It takes two to make it outta sight

光榮煥發 , 缺一不可

 

 

 

[Verse 1: Lil Yachty]

 

I wanna rock right now

廢話少說,狂歡現在開始

 

I'm Lil Yachty, now I'm down if you're down

我說什麼就做什麼,本大爺最大

 

I'm not the most lyrical kid known

我向來不是最亮眼的孩子

 

But I'm known to keep the party goin'

但帶動氣氛是我的強項

 

'Cause my team's the livest, bright as a fly is

我活力四射,活潑亂跳

 

 

King of the teens, I speak to all ages

我能跟各年齡層的人交談,故稱自己為青少年中的王者

 

We in sync while goin' through all phases

跟隨潮流,從不落伍

 

Positivity is what made us famous, well...

我們以積極的態度聞名,但...

 

So much endurance I shoulda ran track

積了這麼多怨氣,我再也忍無可忍

 

Song so good, promise it'll get a plaque

這首歌是我的菜,我發誓它能成為經典

 

'Cause it takes two to carry all the big things

若少了你,我成不了大事

 

It takes two to end up with a shiny ring

因為有了你,事業平步青雲

 

'Cause it takes two to end up with the finer things

兩人合作無間,總能有更好的表現

 

If you rush through the film, you might miss the better scene

別急著到達終點而錯過途中的美景

 

[Chorus: Carly Rae Jepsen & Lil Yachty]

 

It takes two to make a thing go right

鳳凰傳奇,絕世組合 

 

It takes two to make it outta sight

雙雙對對,密不可分


It takes two to make a thing go right

俊男美女 , 全場焦點

 

It takes two to make it outta sight

光榮煥發 , 缺一不可

 

Hit it!

嗨起來!

 

 

 

[Verse 2: Carly Rae Jepsen]

 

Now look what you made do

看看你的成果

 

You and me, baby it takes two

你和我,一個都少不了

 

Bringin' new moves to the old school

給傳統社會來點革新來點震撼

 

Time for the whole world to enjoy the view

是時候讓世界開開眼界了

 

We can go left, they can go right

我們能左右政局,灌輸思想

 

Save me a dance for the end of the night

破曉前把最後一支舞留給我

 

When I'm with you, it's a party

和你在一起,派對永不停歇

 

Don't care where we're goin'

我不在乎我們身在何處

 

The crew's on the floor and

只要人群還未散去

 

I wanna keep goin'

我就不會休息

 

So let's keep it goin'

我要繼續狂歡

 

Let's keep it goin'

讓我們跳到不能再跳為止

 

And one and two and three and four

一阿二阿三阿四阿動起來!

 

 

 

[Chorus: Carly Rae Jepsen & Lil Yachty]

 

It takes two to make a thing go right

鳳凰傳奇,絕世組合 

 

It takes two to make it outta sight

雙雙對對,密不可分

It takes two to make a thing go right

俊男美女 , 全場焦點

 

It takes two to make it outta sight

光榮煥發 , 缺一不可

 

Hit it!

嗨起來!

 

 

 

[Verse 3: Lil Yachty]

 

Lil Boat!

又是本大爺

 

It takes two to make a thing go right

傳奇靠我們兩創造,一個都少不了

 

When you're way too fly, team about to take flight

當你展翅高飛,我也能一同翱翔,不離不棄

 

I don't know what you've been told

我們有不言而合的默契

 

It takes two just like hot and cold

就像冷和熱,命中注定

 

We go hand in hand like the sand and toes

我們手牽手,就像陷入腳趾的細沙,緊密嵌合

 

 

It takes two just like silver and gold

就像銀和金,命中注定

 

Yeah it takes two like the dice been rolled

就像擲骰子一般,命運使我遇見你

 

Team too clean, we the new dream team

千載難逢,夢寐以求

 

We just wanna dance, we just wanna have fun

我不求太多,只求與你共舞,在外闖蕩找些樂子

 

Slow down, let it rock until the sun come

歇會兒再繼續狂歡,留點力氣,距離黎明還有很長一段時間

 

Wasn't much to share but we all had some

我們共同點不多,但一些就足夠聊上一天

 

'Cause it takes two comin' from where I come from

因為我們注定要在一起

 

 

 

[Chorus: Carly Rae Jepsen]

 

It takes two to make a thing go right

鳳凰傳奇,絕世組合 

 

It takes two to make it outta sight

雙雙對對,密不可分


It takes two to make a thing go right

俊男美女 , 全場焦點

 

It takes two to make it outta sight

光榮煥發 , 缺一不可

 

 

 

[Interlude: Lil Yachty]

 

Aight now

好好好

 

Y'all know Mike WiLL, you know

你們都知道音樂背後的傳奇人物了吧

 

When I count to three I want you to get busy now

數到三,我要看到你們跟著旋律動起來,


One, two, three, get loose now

一二三,丟開包袱,放縱自我

 

 

 

[Outro: Carly Rae Jepsen]

 

It takes two, it takes two, it takes

你我攜手,狂歡直到世界末日

 

It takes, it takes two

鳳凰傳奇,絕世組合 

 

It takes, it takes two

雙雙對對,密不可分

 

It takes two, it takes two

俊男美女 , 全場焦點

 

It takes two, it takes two

光榮煥發 , 缺一不可

 

It takes two to make a thing go right

你我攜手,化腐朽為神奇

 

It takes two to make a

一個都少不了

 

It takes two to make a thing go right

你我攜手,披荊斬棘,所向披靡

 

It takes two

你和我

 

It takes, it takes two

缺一不可

 

It takes, it takes

少不了你

 

It takes two

密不可分

 

It takes two to make a thing go right

鳳凰傳奇,絕世組合 

 

It takes two to make it outta sight

光榮煥發 , 全場焦點

 

One and two and three and four

舞池裡眾星雲集

 

It takes two

但我眼中只有你

arrow
arrow

    Cathy Kuei 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()